• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • การประชุมวิชาการ
    • การประชุมวิชาการมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล ครั้งที่ 9 "ราชมงคลสร้างสรรค์นวัตกรรมที่ยั่งยืนสู่ประเทศไทย 4.0" (Creative RMUT and Sustainable Innovation for Thailand 4.0)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • การประชุมวิชาการ
    • การประชุมวิชาการมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล ครั้งที่ 9 "ราชมงคลสร้างสรรค์นวัตกรรมที่ยั่งยืนสู่ประเทศไทย 4.0" (Creative RMUT and Sustainable Innovation for Thailand 4.0)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Development of the Bag Products from Vetiver Grass

    Thumbnail
    View/Open
    rmutrconth_189 (723.4Kb)
    Date
    2017
    Author
    อมรรัตน์ อนันต์วราพงษ์
    พีรพงษ์ หนูแดง
    ณิชา พิมพ์ทองหลาง
    สุวนันท์ ทวนขุนทด
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    This study aimed to investigate the customers demand on Vetiver grass bag, to develop Vetiver grass bag that answers the customers demand and to evaluated customers’ satisfaction toward the Vetiver grass bag. The five three-dimensional (3D) patterns Vetiver grass bags were designed. The pattern will be evaluated and use in further steps. The participants in this step were five technicians who are expert in manufacturing and product design. Research instrument was open-ended questionnaire. The pattern number four was selected by the technicians because it was the most suitable pattern for the Vetiver grass bag. The prototype of Vetiver grass bag were made and use as the sample in customers’ satisfaction evaluation step. The participants were 50 customers who used the fashion bags in Oriental pier area. The research instrument was customers’ satisfaction questionnaire. The customers’ satisfaction score showed that 1) product design aspect, the customers satisfied the size and ratio of the product ( ̅=4.24) 2) the product beautifulness, the customers satisfied the shape of product which was modern style ( ̅=4.34) 3) the usefulness, the customers satisfied because the products are able to use in various occasion ( ̅=4.64) and 4) the satisfaction toward whole product, the Vetiver grass bag gained the customer satisfaction in highest level ( ̅=4.28).
    URI
    http://repository.rmutr.ac.th/123456789/862
    http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/862
    Collections
    • การประชุมวิชาการมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล ครั้งที่ 9 "ราชมงคลสร้างสรรค์นวัตกรรมที่ยั่งยืนสู่ประเทศไทย 4.0" (Creative RMUT and Sustainable Innovation for Thailand 4.0)

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV