• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • การประชุมวิชาการ
    • การประชุมวิชาการมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล ครั้งที่ 9 "ราชมงคลสร้างสรรค์นวัตกรรมที่ยั่งยืนสู่ประเทศไทย 4.0" (Creative RMUT and Sustainable Innovation for Thailand 4.0)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • การประชุมวิชาการ
    • การประชุมวิชาการมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล ครั้งที่ 9 "ราชมงคลสร้างสรรค์นวัตกรรมที่ยั่งยืนสู่ประเทศไทย 4.0" (Creative RMUT and Sustainable Innovation for Thailand 4.0)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ความสำเร็จในอาชีพ เชาวน์อารมณ์ และความพึงพอใจในชีวิต โดยมีความภาคภูมิใจในตนเองเป็นตัวแปรสื่อ ของพนักงานระดับปฏิบัติการ กรณีศึกษา : บริษัทโทรคมนาคมแห่งหนึ่งในกรุงเทพมหานคร

    Thumbnail
    View/Open
    rmutrconth_62 (388.5Kb)
    Date
    2017
    Author
    พชร สุลักษณ์อนวัช
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    This research is to study the perception level and relationship of career success, emotional quotient and life satisfaction with self-esteem of operational level employees as a mediating variable: a case study of Telecommunication Company in Bangkok. Sample consists of 380 employees, age range of 21-40. Research instruments are questionnaires of demographic information, career success, emotional quotient, life satisfaction and self-esteem. The results of the study are as follows: Perception level of career success, emotional quotient and self-esteem are at high level, life satisfaction is at medium level. Overall and all dimensions of career success, emotional quotient and self-esteem correlate significantly with life satisfaction (Overall: r = .647, r = .679 and r = .642, p < .01 respectively). Self-esteem is partial mediator of overall career success and emotional quotient with life satisfaction.
    URI
    http://repository.rmutr.ac.th/123456789/708
    http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/708
    Collections
    • การประชุมวิชาการมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล ครั้งที่ 9 "ราชมงคลสร้างสรรค์นวัตกรรมที่ยั่งยืนสู่ประเทศไทย 4.0" (Creative RMUT and Sustainable Innovation for Thailand 4.0)

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV