• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • การประชุมวิชาการ
    • การประชุมวิชาการ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 9 และการประชุมวิชาการระดับนานาชาติ RICE ครั้งที่ 4 ร่วมกับ การประชุมวิชาการระดับนานาชาติพหุวิทยาการในการดำเนินชีวิตและธุรกิจอย่างยั่งยืน ครั้งที่ 6
    • View Item
    •   DSpace Home
    • การประชุมวิชาการ
    • การประชุมวิชาการ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 9 และการประชุมวิชาการระดับนานาชาติ RICE ครั้งที่ 4 ร่วมกับ การประชุมวิชาการระดับนานาชาติพหุวิทยาการในการดำเนินชีวิตและธุรกิจอย่างยั่งยืน ครั้งที่ 6
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Factors Affecting Consumers’ Purchase Decisions on Fabric Softener in Bangkok and the Metropolitan Region

    Thumbnail
    View/Open
    rmutrcon2025_20 (508.0Kb)
    Date
    2025
    Author
    Sutheephichetphan, Nuttapat
    Kanthawongs, Penjira
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    This study examined the effects of perceived value, price consciousness, quality consciousness, sales promotions, fragrance influence, and subjective norms on consumer purchase decisions for fabric softeners in Bangkok and the metropolitan region. Data was collected from 311 respondents through a survey questionnaire and analyzed using multiple regression. Results indicated that respondents represented a broad age range, with most between 30–39 years old, and generally preferred 1,000–1,500 ml packages, with Downy as the most popular brand. The results further show that quality consciousness, fragrance influence, and perceived value positively shape purchase decisions, while price consciousness, sales promotions, and subjective norms had no significant effect at significant level of .01. These findings suggest that fabric softener brands should emphasize product quality, long-lasting fragrance, and overall consumer value to strengthen engagement and competitiveness in the market.
    URI
    http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/1666
    Collections
    • การประชุมวิชาการ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 9 และการประชุมวิชาการระดับนานาชาติ RICE ครั้งที่ 4 ร่วมกับ การประชุมวิชาการระดับนานาชาติพหุวิทยาการในการดำเนินชีวิตและธุรกิจอย่างยั่งยืน ครั้งที่ 6 [37]

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV