• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • การประชุมวิชาการ
    • การประชุมวิชาการ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 9 และการประชุมวิชาการระดับนานาชาติ RICE ครั้งที่ 4 ร่วมกับ การประชุมวิชาการระดับนานาชาติพหุวิทยาการในการดำเนินชีวิตและธุรกิจอย่างยั่งยืน ครั้งที่ 6
    • View Item
    •   DSpace Home
    • การประชุมวิชาการ
    • การประชุมวิชาการ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 9 และการประชุมวิชาการระดับนานาชาติ RICE ครั้งที่ 4 ร่วมกับ การประชุมวิชาการระดับนานาชาติพหุวิทยาการในการดำเนินชีวิตและธุรกิจอย่างยั่งยืน ครั้งที่ 6
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Factors Influencing Customer Loyalty among Starbucks Coffee Customers in Bangkok Thailand

    Thumbnail
    View/Open
    rmutrcon2025_19 (483.2Kb)
    Date
    2025
    Author
    Kanthawongs, Penjira
    -, Ei Myat Noe Oo
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    The objective of this study was to examine the factors affecting Customer Loyalty among Starbucks Coffee customers in Bangkok, Thailand. The hypothesized variables are originality of design, visual appeal, quality of service, product quality, store atmosphere, brand experience, and brand equity were expected to have an impact on customer loyalty. The findings were as follows: most respondents were female and between 30 to 39 years old. They held master’s degrees and were employed in the private sector. Their monthly expenses ranged from 10,001 to 20,000 THB, and most spent between 1,001 to 2,000 THB per month at Starbucks. The results indicated that only store quality of service and atmosphere had a statistically significant positive effect on brand loyalty at the 0.05 level. The population consisted of Starbucks customers in Bangkok, Thailand, and the sample included 310 respondents. The research instrument was a survey questionnaire, which was distributed to respondents for data collection. Descriptive statistics and multiple regression analysis were used to analyze the data.
    URI
    http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/1665
    Collections
    • การประชุมวิชาการ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 9 และการประชุมวิชาการระดับนานาชาติ RICE ครั้งที่ 4 ร่วมกับ การประชุมวิชาการระดับนานาชาติพหุวิทยาการในการดำเนินชีวิตและธุรกิจอย่างยั่งยืน ครั้งที่ 6 [37]

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV