• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • การประชุมวิชาการ
    • การประชุมวิชาการ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 9 และการประชุมวิชาการระดับนานาชาติ RICE ครั้งที่ 4 ร่วมกับ การประชุมวิชาการระดับนานาชาติพหุวิทยาการในการดำเนินชีวิตและธุรกิจอย่างยั่งยืน ครั้งที่ 6
    • View Item
    •   DSpace Home
    • การประชุมวิชาการ
    • การประชุมวิชาการ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 9 และการประชุมวิชาการระดับนานาชาติ RICE ครั้งที่ 4 ร่วมกับ การประชุมวิชาการระดับนานาชาติพหุวิทยาการในการดำเนินชีวิตและธุรกิจอย่างยั่งยืน ครั้งที่ 6
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Factors Affecting Consumer Purchasing Decisions for Hydraulic Rods in Thailand

    Thumbnail
    View/Open
    rmutrcon2025_18 (475.6Kb)
    Date
    2025
    Author
    Lin, Cheng Wei
    Kanthawongs, Penjira
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    This research investigates the factors influencing consumer decision- making in the purchase of hydraulic rods in Thailand. The elements considered include brand awareness, brand consciousness, price consciousness, quality consciousness, service quality, and logistics service quality. The sample consisted of 322 participants who had purchased hydraulic rod products in Thailand. The gender distribution of respondents was roughly equal, with most aged between 41 and 50 years old, and the majority being business owners. Their companies were primarily distributors in the industrial sector in Samut Prakan, operating for 11–20 years, and employing fewer than 10 staff members. Most respondents purchased hydraulic rods on a monthly basis, with an annual expenditure of less than 50,000 Baht. Their current payment terms were cash on delivery, though they preferred a 60- day credit period. Both the current and preferred delivery time was the same— one day after placing the order. The findings revealed that brand awareness, logistics service quality, and service quality had a significant positive impact on consumer purchasing decisions at the 0.01 significance level. The study employed a quantitative method using survey questionnaires, supported by semi- structured interview guides. Data were analyzed with descriptive statistics and multiple regression analysis.
    URI
    http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/1664
    Collections
    • การประชุมวิชาการ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 9 และการประชุมวิชาการระดับนานาชาติ RICE ครั้งที่ 4 ร่วมกับ การประชุมวิชาการระดับนานาชาติพหุวิทยาการในการดำเนินชีวิตและธุรกิจอย่างยั่งยืน ครั้งที่ 6 [37]

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV