• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • การประชุมวิชาการ
    • การประชุมวิชาการมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล ครั้งที่ 9 "ราชมงคลสร้างสรรค์นวัตกรรมที่ยั่งยืนสู่ประเทศไทย 4.0" (Creative RMUT and Sustainable Innovation for Thailand 4.0)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • การประชุมวิชาการ
    • การประชุมวิชาการมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล ครั้งที่ 9 "ราชมงคลสร้างสรรค์นวัตกรรมที่ยั่งยืนสู่ประเทศไทย 4.0" (Creative RMUT and Sustainable Innovation for Thailand 4.0)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Guidelines for the design of souvenirs from woven line plastic fiber: ruean-thai jak-san group, sri-pran, sawang-ha, ang thong

    Thumbnail
    View/Open
    rmutrconth_180 (325.0Kb)
    Date
    2017
    Author
    มยุรี เรืองสมบัติ
    ดรุณรัตน์ พิกุลทอง
    เกียรติพงษ์ ศรีจันทึก
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    This research is a study of basic information as a design guidelines for the design of souvenirs from woven line plastic fiber: ruean-thai jak-san group, sri-pran, sawang-ha, ang thong. The subjects in this study were foreign tourists and local people were 50 to 50 people. Want to buy souvenirs from plastic scrap weaving thai plastic boat group ang thong the tools used in this research was to survey different aspects of target audience Reliability is .854. Statistical analysis was performed by percentage, mean, standard deviation, and questionnaire to assess satisfaction in the use and marketing of souvenirs from wicker plastic scrap. In the process of evaluating alternatives and the evaluation process compared to traditional souvenirs the two questionnaires reliability was 839 and .844, respectively statistical analysis was performed by means of percentage mean and tested the hypothesis with the t-test statistic Dependent Sample. The study concluded that. 1. Design package 1 is suitable for depositing the boss the second approach is suitable for relatives and the third approach is suitable for family members. 2. Target audience selects the design of the souvenirs in approach 3. 3. The target audience is more satisfied with the new style than the original model in all aspects statistically significant at the .05 level dealer satisfaction over the original model in almost every aspect except the image that is environmentally friendly and new souvenirs are more effective than traditional souvenirs.
    URI
    http://repository.rmutr.ac.th/123456789/852
    http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/852
    Collections
    • การประชุมวิชาการมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล ครั้งที่ 9 "ราชมงคลสร้างสรรค์นวัตกรรมที่ยั่งยืนสู่ประเทศไทย 4.0" (Creative RMUT and Sustainable Innovation for Thailand 4.0)

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV