• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • การประชุมวิชาการ
    • การประชุมวิชาการมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล ครั้งที่ 9 "ราชมงคลสร้างสรรค์นวัตกรรมที่ยั่งยืนสู่ประเทศไทย 4.0" (Creative RMUT and Sustainable Innovation for Thailand 4.0)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • การประชุมวิชาการ
    • การประชุมวิชาการมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล ครั้งที่ 9 "ราชมงคลสร้างสรรค์นวัตกรรมที่ยั่งยืนสู่ประเทศไทย 4.0" (Creative RMUT and Sustainable Innovation for Thailand 4.0)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Identity Study for Design Development of Mae Yoi Village’s Silverware, Chiang Mai for Business Opportunity Expansion

    Thumbnail
    View/Open
    rmutrconth_176 (996.2Kb)
    Date
    2017
    Author
    ตยานิตย์ มิตร์แปง
    สุพจน์ ใหม่กันทะ
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    The purpose of this research was (1) to study history, process, and identity of silverware from Mae Yoi Village, Chiang Mai (2) to study silverware’s market trends and consumption demand and (3) to apply the knowledge gained as well as developing of silverware in order to increase the value of the products and business opportunity expansion. The data was collected, with the silversmith of Mae Yoi Village, by the interview. The questionnaire was distributed to silverware consumers and specialists in silverware design and production. The consumption demand for silverware, collected through a questionnaire revealed that most of consumer needed to buy the silverware product with the new or contemporary design and could be used in everyday. Then the data was used to define the concept of silverware products consisted of 4 business card holders, 2 bookmarks, 4 napkin rings and chopstick bar with the new design and inspired from the identity of Mae Yoi village’s silverware. The satisfaction of the design, collected from 5 specialists in silverware design and production, revealed that the level of satisfaction was at high level ( ̅=4.13, S.D.=0.49) for overall. Moreover, respondent were satisfied in 2 factors at high level ( ̅=4.15, S.D.=0.49) ; the design of silverware products, and was satisfied at high level ( ̅=4.10, S.D.=0.58) ; the beauty of silverware products.
    URI
    http://repository.rmutr.ac.th/123456789/848
    http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/848
    Collections
    • การประชุมวิชาการมหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคล ครั้งที่ 9 "ราชมงคลสร้างสรรค์นวัตกรรมที่ยั่งยืนสู่ประเทศไทย 4.0" (Creative RMUT and Sustainable Innovation for Thailand 4.0)

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV