• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • การประชุมวิชาการ
    • การประชุมวิชาการระดับชาติ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 4 และ การประชุมวิชาการระดับนานาชาติ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 1 (The 4th National RMUTR Conference and The 1st International RMUTR Conference)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • การประชุมวิชาการ
    • การประชุมวิชาการระดับชาติ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 4 และ การประชุมวิชาการระดับนานาชาติ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 1 (The 4th National RMUTR Conference and The 1st International RMUTR Conference)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Perceived Risk Factors and Trust Influencing the Use of Electronic Money through the Rabbit Card at McDonald's and Mac Cafe. in Nakhon Pathom Province

    Thumbnail
    View/Open
    RMUTRCON_N2005-095-1 (367.0Kb)
    Date
    2019
    Author
    อริญชย์ ณ ระนอง
    วรัญญา แจ้งธรรมมา
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    This research is aimed 1) to study the perceived risk of using electronic money via Rabbit cards at McDonald's and Mc Cafe 2) to study the trust of consumers to using electronic money via Rabbit cards towards McDonald's and Mc Café In Nakhon Pathom Province. The sample in the research consisted of consumers who used Rabbit cards at McDonald's and McCafe stores in Nakhon Pathom Province, 400 people. By using a simple random sampling technique. The collection tool was a set of questionnaires. The collected data were analyzed by percentage, mean, standard deviation and coefficient of variation. The results of the data analysis revealed that, considering perceived risk factors, the average of security risk indicators with the highest mean. Accounted for an average of 3.89, followed by financial risk and time risks representing an average of 3.81 and 3.68 for trust factors When considering each item, it was found that the average of competency indicators with the highest mean, the average value is 4.06, followed by communication and honesty. Representing an average of 3.97 and 3.96 respectively. The behavioral intentions factor, when considering each aspect found that social factors with the highest mean representing an average of 4.00, followed by Personal factors and control factors Representing an average of 3.86 and 3.81 respectively.
    URI
    http://repository.rmutr.ac.th/123456789/1296
    http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/1296
    Collections
    • การประชุมวิชาการระดับชาติ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 4 และ การประชุมวิชาการระดับนานาชาติ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 1 (The 4th National RMUTR Conference and The 1st International RMUTR Conference)

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV