• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • การประชุมวิชาการ
    • การประชุมวิชาการระดับชาติ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 4 และ การประชุมวิชาการระดับนานาชาติ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 1 (The 4th National RMUTR Conference and The 1st International RMUTR Conference)
    • View Item
    •   DSpace Home
    • การประชุมวิชาการ
    • การประชุมวิชาการระดับชาติ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 4 และ การประชุมวิชาการระดับนานาชาติ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 1 (The 4th National RMUTR Conference and The 1st International RMUTR Conference)
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Production of Video for Public Relation of LataleW Online Game

    Thumbnail
    View/Open
    RMUTRCON_N1008-231-3 (563.7Kb)
    Date
    2019
    Author
    อัชฌาพร กว้างสวาสดิ์
    ณกฤช รัตนวงศา
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    LataleW is a new game for online gamers. The objective of this study were: 1) to produce the video for public relation of LataleW online games. 2) to evaluate of efficiency of the video for public relation of LataleW. 3) to evaluate the satisfaction of the video for public relation of LataleW. The tools of develop were: 1 ) Adobe after Effects for editing videos and animation. 2) Adobe Photoshop for editing images. 3) Nox Player for simulation open Android games on the computer. 4) oCam for recording screen on the computer. The instruments used of this research were: video ,satisfaction questionnaire. Research samples were 400 online gamers, derived through accidental random sampling technique. The statistics used for analyzing the data were percentage, average and standard deviation. The results of the study were as follows: 1) 5 video stories for Latelew online games about that: (1) Multi dungeon (2) Daily dungeon (3) Devil’s Tower (4) Resource dungeon (5) Profession in game. This video includes the Occupation of the characters in the game and how to play. 2) the evaluation of the efficiency of video share on Facebook and YouTube. The Profession in the game has the most top view 1,900 from Facebook and 1,203 from YouTube. 3) satisfaction of video in 4 aspects: (1) The media design ( 2) The media content ( 3) The media usage ( 4) The presentation of media that was a high level when considered each aspect it was found that all aspects were at a high level. In conclusion, production of a video for public relation of LateleW online games, it accessible from online gamers and for guide the players to get even more knowledge.
    URI
    http://repository.rmutr.ac.th/123456789/1101
    http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/1101
    Collections
    • การประชุมวิชาการระดับชาติ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 4 และ การประชุมวิชาการระดับนานาชาติ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 1 (The 4th National RMUTR Conference and The 1st International RMUTR Conference)

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV