Show simple item record

dc.contributor.authorพชร สุลักษณ์อนวัชen_US
dc.date.accessioned2018-05-04T07:08:02Z
dc.date.available2018-05-04T07:08:02Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://repository.rmutr.ac.th/123456789/708
dc.identifier.urihttp://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/708
dc.description.abstractThis research is to study the perception level and relationship of career success, emotional quotient and life satisfaction with self-esteem of operational level employees as a mediating variable: a case study of Telecommunication Company in Bangkok. Sample consists of 380 employees, age range of 21-40. Research instruments are questionnaires of demographic information, career success, emotional quotient, life satisfaction and self-esteem. The results of the study are as follows: Perception level of career success, emotional quotient and self-esteem are at high level, life satisfaction is at medium level. Overall and all dimensions of career success, emotional quotient and self-esteem correlate significantly with life satisfaction (Overall: r = .647, r = .679 and r = .642, p < .01 respectively). Self-esteem is partial mediator of overall career success and emotional quotient with life satisfaction.en_US
dc.language.isoTHen_US
dc.publisherมหาวิทยาลัยธรรมศาสตร์en_US
dc.subjectCareer Successen_US
dc.subjectEmotional Quotienten_US
dc.subjectLife Satisfactionen_US
dc.subjectSelf-esteemen_US
dc.titleความสำเร็จในอาชีพ เชาวน์อารมณ์ และความพึงพอใจในชีวิต โดยมีความภาคภูมิใจในตนเองเป็นตัวแปรสื่อ ของพนักงานระดับปฏิบัติการ กรณีศึกษา : บริษัทโทรคมนาคมแห่งหนึ่งในกรุงเทพมหานครen_US
dc.title.alternativeความสำเร็จในอาชีพ เชาวน์อารมณ์ และความพึงพอใจในชีวิต โดยมีความภาคภูมิใจในตนเองเป็นตัวแปรสื่อ ของพนักงานระดับปฏิบัติการ กรณีศึกษา : บริษัทโทรคมนาคมแห่งหนึ่งในกรุงเทพมหานครen_US
dc.typeResearchen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record