• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • การประชุมวิชาการ
    • การประชุมวิชาการระดับนานาชาติ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 3 และ การประชุมวิชาการระดับนานาชาติของ RICE ครั้งที่ 2
    • View Item
    •   DSpace Home
    • การประชุมวิชาการ
    • การประชุมวิชาการระดับนานาชาติ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 3 และ การประชุมวิชาการระดับนานาชาติของ RICE ครั้งที่ 2
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Chengdu Primary and Secondary Schools under the Policy of “Double Reduction”

    Thumbnail
    View/Open
    RMUTRCON 2022&RICE2022_15 (1002.Kb)
    Date
    2022
    Author
    Rui Xue
    Chai Ching Tan
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    China's “double reduction” education policy is a relatively new statewide movement. There is still a gap in understanding of the policy, such as expectations and the empirical research due to the early stages of policy implementation. This study identifies the cognitive structure of the policy and uses the existing literature for implications that relate to the two goals of “double reduction” – reduce workload both at school and external tutoring. In addition, it identifies some of the concerns at the preliminary stage of implementation in schools, using the content analysis of the Ministry of Education of the People's Republic of China (2022) and interviews with relevant stakeholders. The findings identify education ecology and student centralism as essential concepts in a double reduction for guiding behavioural commitments for improving students' quality of life in the educational process. Aside from document content analysis and in-depth interviews, the 306 valid survey return provides statistical evidence that demonstrates four key predictors that influence student workload reduction and off-campus workload reduction: exam pressure reduction, increased homework accuracy, improved work content rationality, and decreased extracurricular training. This study suggests a theoretical structure for future survey-based research and a questionnaire design based on the research findings. The current literature clarifies the findings, positions them, and offers theoretical and practical consequences.
    URI
    http://repository.rmutr.ac.th/123456789/1432
    http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/1432
    Collections
    • การประชุมวิชาการระดับนานาชาติ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 3 และ การประชุมวิชาการระดับนานาชาติของ RICE ครั้งที่ 2

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV