• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • การประชุมวิชาการ
    • การประชุมวิชาการระดับนานาชาติ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 3 และ การประชุมวิชาการระดับนานาชาติของ RICE ครั้งที่ 2
    • View Item
    •   DSpace Home
    • การประชุมวิชาการ
    • การประชุมวิชาการระดับนานาชาติ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 3 และ การประชุมวิชาการระดับนานาชาติของ RICE ครั้งที่ 2
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    The Interior Design Guideline for Preschool Child Development Centers in Bangkok Based on the Brain-Based Learning Approach

    Thumbnail
    View/Open
    RMUTRCON 2022&RICE2022_4 (538.1Kb)
    Date
    2022
    Author
    Pooree Sakod
    Arisara Bunpotia
    Marndarath Suksanga
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    The objective of this research paper was to propose the interior design guidelines for Bangkok preschool child development centers, in order to enhance the learning environment of early childhood children according to the brain-based learning approach. The documentary research technique was employed in this qualitative study to synthesize knowledge and formulate interior design guidelines for boosting the learning environment of preschool children aged 2 to 6 years old in Bangkok’s preschool child development centers. The major findings of this research were the brain-based learning approach, psychological concepts, theories, and colors should be applied to design the interior architecture of each room, in accordance with children’s activities and brain development. Moreover, to promote children’s learning and perception, all relevant graphics, such as animal and tree images, should be designed to stimulate children’s interests, foster a learning atmosphere, and improve recognition skills. Theoretically, brain and emotions are related, and emotions also affect learning. If children are stimulated by their learning environment, it will help to enhance their learning because the learning environment influences the development of children in various aspects, including learning abilities, emotions, feelings, and behaviors.
    URI
    http://repository.rmutr.ac.th/123456789/1421
    http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/1421
    Collections
    • การประชุมวิชาการระดับนานาชาติ มหาวิทยาลัยเทคโนโลยีราชมงคลรัตนโกสินทร์ ครั้งที่ 3 และ การประชุมวิชาการระดับนานาชาติของ RICE ครั้งที่ 2

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV